Klacht procedure
Artikel 1. Definities en reikwijdte
Deze regeling verstaat onder:
Artikel 2. Toepassingsgebied
Dit reglement is van toepassing op de behandeling van klachten over gedragingen van Bewacon en haar medewerkers.
Artikel 3. Wijze van indienen
- de naam en adres van de klager;
- de datum;
- een omschrijving van de gedraging waartegen bezwaar gemaakt wordt;
- de gronden waarop de klager bezwaar maakt
Artikel 4. Indieningstermijn
De termijn voor het indienen van een klaagschrift bedraagt zes weken, te rekenen vanaf de datum waarop de gedraging waarover geklaagd wordt heeft plaatsgevonden.
Artikel 5. Kosteloze behandeling
Aan de behandeling van een klaagschrift zijn geen kosten verbonden.
Artikel 6. Ontvangstbevestiging
De operationeel manager zendt binnen twee weken na ontvangst van het klaagschrift een bericht van ontvangst.
Artikel 7.
De operationeel manager zendt binnen twee weken na ontvangst van de klacht een kopie van het klaagschrift aan de Dienst Justis van het Ministerie van Veiligheid en Justitie.
Artikel 8. Behandelingsprocedure
Artikel 9. Beslissing
De operationeel manager beslist binnen 4 weken na ontvangst van het klaagschrift op de klacht.
Artikel 10. Schriftelijke mededeling
De beslissing op de klacht wordt schriftelijk aan de klager meegedeeld.